logo-1

پیشگیری از آسیب ورزشی زانو با تمرینات ورزشی

فهرست مطالب

پیشگیری از آسیب ورزشی زانو با تمرینات ورزشی

زانو عضوی بسیار موثر در انجام فعالیت‌های روزمره، ورزشی و کاری افراد به حساب می‌آید. به همین دلیل مراقبت از این عضو نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. در ادامه، آموزش بهترین حرکات اصلاحی زانو همراه با عکس در اختیار کاربران عزیز قرار داده شده است تا با انجام این حرکات کششی‌، از آسیب‌های احتمالی به زانو جلوگیری کرده و در صورت آسیب‌دیدگی، به بهبود آن کمک نمایند.

لانژ رو به جلو

شروع حرکت را در حالت ایستاده آغاز کنید. گام بلندی بردارید و یک پا را به فاصله 60 الی 90 سانتیمتری از پای دیگر، جلو ببرید. زانوی پای عقبی را بدون برخورد با زمین، به زمین نزدیک کنید. پای پشتی، روی پنجه باشد. پای جلویی را بدون خم شدن بالاتنه، و در یک راستا با باسن خم کنید به حدی که زانو زاویه 90 درجه بسازد. کف پای جلویی کاملا روی زمین قرار گیرد. دقت کنید در انجام این حرکت زانوی پای جلویی در حین خم کردن، از پنجه همان پا جلوتر نرود. 20 ثانیه در این حالت بمانید. حرکت را چند بار تکرار کنید. سپس پاها را عوض کنید و همین مراحل را در پای دیگر تکرار کنید.

لانژ پهلو

بایستید و پاها را بیش از عرض شانه باز کنید. با خم کردن زانوی یک پا(پای دیگر کاملا کشیده است)، بالاتنه را به همان سمت متمایل نمایید. 20 ثانیه در این حالت بمانید. حرکت را چند بار تکرار کنید، سپس این حرکت را برای پای دیگر نیز تکرار کنید.

کشش عضله چهارسر ران در حالت ایستاده

بایستید. پاها را جفت کنید و زانوها را نزدیک به هم نگه دارید. برای حفظ تعادل از دیوار یا صندلی کمک بگیرید. مچ یک پا را را از پشت با دست موافق گرفته و با خم کردن زانو تا حد امکان، بالا ببرید. در انجام صحیح این حرکت، باید کشش را در عضلات ران حس کنید. 20 ثانیه در این حالت بمانید، سپس استراحت کنید. این حرکت را چند بار تکرار کنید. سپس جای پاها را عوض نمایید.

کشش عضله فلکسور (خم کننده) ران

در وضعیت لانژ قرار بگیرید. یعنی یک پا جلو و پای دیگر با فاصله، عقب باشد. زانوی پای جلویی را خم کنید و با قرار دادن سطحی نرم زیر پای پشتی، روی پاپشتی را به زمین بچسبانید. در این حرکت بالاتنه باید کاملا صاف باشد. در صورتی که این حرکت به طور صحیح انجام شود، علاوه بر عضلات چهارسر ران پای جلویی، کشش خوبی در بالای ران پای عقب حس خواهد شد. 30 ثانیه در این حالت بمانید و سپس حرکت را برای پای دیگر تکرار کنید.
آدرس اینستاگرام دکتر مویدفر

یکی از بیماری‌های محدود کننده حرکات زانو، کیست بیکر است. دکتر مهدی مویدفر، به عنوان جراح زانو، می‌تواند مبتلایان به این عارضه را جهت بهره‌مندی از بهترین خدمات درمانی یاری دهد.

دسته‌بندی نشده

آیا کیست بیکر خطرناک است؟

آیا کیست بیکر خطرناک است؟ زانو ساختار پیچیده‌ای است که از ارتباط استخوان با غضروف، تاندون‌ها، رباط‌ها و پوشش‌های مینیسک زانو ایجاد می‌شود. در هر

ادامه مطلب »
دسته‌بندی نشده

آرتروسکوپی چیست

آرتروسکوپی چیست جراحی لیزری زانو(آرتروسکوپی) در بسیاری از موارد بیمارانی که دچار آسیب رباط و مینیسک زانو شده‌اند، در مورد نوع جراحی که باز یا

ادامه مطلب »
دسته‌بندی نشده

درمان صدا دادن زانو

درمان صدا دادن زانو دررفتگی زانو دارای ساختارهای حمایتی بسیاری می‌باشد که این ساختارها شامل عضلات، تاندون‌ها، کپسول و رباط‌ها هستند. دررفتگی زانو زمانی روی

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *