logo-1

پیشگیری از صدمات ورزشی زانو با تمرینات اصلاحی

فهرست مطالب

پیشگیری از صدمات ورزشی زانو با تمرینات اصلاحی

نرمش و تمرین کردن یکی از بهترین روش‌ها برای پیشگیری از آسیب‌های ورزشی زانو است. هدف از انجام حرکت‌های اصلاحی، پیشگیری از خشکی زانو، حفظ انعطاف‌پذیری و قدرت عضله‌های اطراف زانو و ارتقاء سلامت این مفصل است. همچنین با انجام این حرکات، در آینده نیز از آسیب‌دیدگی‌های ورزشی مانند پارگی رباط صلیبی، پارگی مینیسک یا شکستن زانو جلوگیری شود. انجام تمرینات را به آهستگی شروع کنید و آنها را تا جایی ادامه دهید که دردی احساس نکنید.

متخصصین براین باورند که تمام ورزشکاران پیش از شروع مسابقه یا تمرین، باید ماهیچه‌ها را با انجام نرمش و حرکت‌های سبک به مدت 5 تا 10 دقیقه گرم کنند. برای مثال بسکتبالیست‌ها با پرتاب توپ و دوندگان با راه رفتن سریع بدن را گرم می‌کنند. گرم کردن بدن جریان خون را در ماهیچه‌ها و تاندون‌ها افزایش می‌دهد و به این ترتیب احتمال آسیب دیدن آنها کاهش می‌یابد. برای اطلاع از بهترین تمرینات اصلاحی زانو، دکتر مهدی مویدفر به عنوان متخصص ارتوپدی، آماده خدمات رسانی به مراجعه‌کنندگان محترم می‌باشد.

تمرین‌های پیشگیری از آسیب ورزشی زانو

ورزش کردن یکی از علل اصلی آسیب‌دیدگی زانو در جوانان است. آسیب‌های ورزشی عوارض کوتاه مدت یا دراز مدتی را به دنبال دارد. آسیب دیدن زانو مانع از انجام مسابقه می‌شود، ورزشکار را به زمین می‌زند و از لذت و هیجان ادامه رقابت محروم می‌نماید و مهم‌تر از همه سلامتی و آینده حرفه‌ای او را به خطر می‌اندازد. همچنین ممکن است ورزشکار را مدت‌های مدید از میادین ورزشی دور کند.
احتمال چاقی و اضافه وزن را افزایش می‌دهد، تناسب اندام را از بین می‌برد و حتی در سال‌های آتی منجر به آرتروز می‌شود. آسیب دیدگی ورزشی، به ویژه هنگام شرکت در ورزش‌های تماسی پربرخورد، گاهی اجتناب ناپذیر است، اما ورزشکاران می‌توانند با آماده کردن خود قبل و بعد از بازی یا گرم کردن عضله‌ها و انجام حرکات کششی از خود محافظت کنند.

اینستاگرام دکتر مویدفر

تمرین‌های کششی صرف نظر از این که ورزشکار اسکی باز، دونده یا بسکتبالیست و فوتبالیست است، بدن را منعطف نگه می‌دارد. انعطاف‌پذیری احتمال آسیب دیدگی، بخصوص صدمه دیدن زانو، را کاهش می‌دهد. حرکت‌های کششی پس از اتمام فعالیت نیز باید جزئی از برنامه پیشگیری از آسیب ورزشی باشد. پیش از انجام هر یک از این تمرین‌ها حتماً با پزشک متخصص زانو مشورت کنید تا از مناسب بودن آنها مطمئن شوید.

برای جراحی استئوتومی و اصلاح انحراف زانو، می‌توانید با مراجعه کلینیک دکتر مهدی مویدفر انتظار مطلوب‌ترین نتایج درمانی را داشته باشید.

دسته‌بندی نشده

آرتروپلاستی یا تعویض مفصل زانو

آرتروپلاستی یا تعویض مفصل زانو آرتروپلاستی (تعویض کل یا قسمتی از مفصل زانو) به تعویض مفصل با روش جراحی‌های باز، آرتروپلاستی گفته می‌شود. تعویض مفصل

ادامه مطلب »
دسته‌بندی نشده

مروری بر آناتومی زانو

مروری بر آناتومی زانو زانو مفصلی لولایی شکل است که قابلیت خم‌شدن، بازشدن و همچنین چرخش جزئی را دارد. این مفصل که به عنوان بزرگترین

ادامه مطلب »
دسته‌بندی نشده

درمان صدا دادن زانو

درمان صدا دادن زانو دررفتگی زانو دارای ساختارهای حمایتی بسیاری می‌باشد که این ساختارها شامل عضلات، تاندون‌ها، کپسول و رباط‌ها هستند. دررفتگی زانو زمانی روی

ادامه مطلب »
دسته‌بندی نشده

آرتروسکوپی چیست

آرتروسکوپی چیست جراحی لیزری زانو(آرتروسکوپی) در بسیاری از موارد بیمارانی که دچار آسیب رباط و مینیسک زانو شده‌اند، در مورد نوع جراحی که باز یا

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.